Friday, January 12, 2018

Terhenti di Sini Cinta Ini


Assalamualaikum semua pembaca.

nak kata sedih tu, tak adalah sangat. Tapi sedikit terkilan dengan apa yang dah terjadi.
terkilan sebab i do same mistake as you remember that last year same thing happen to me.

i'm realise right now what my mistake. my mistake is too fast to trust a man even though i never meet him. im only know him in social media.

Dah cakap bahasa inggeris pula. haha. macam ni lah jadinya bila berkawan dengan foreigner dekat kelas dan media sosial. nak jadikan cerita, akhirnya saya dapat tahu siapa sebenarnya Mr. E yang dipuja-puja tu. haih... nampak gayanya belum jadi kisah cinta yang gembira. Namun, alhamdulillah saya ambil langkah berhati-hati kali ini supaya hati tidak terlalu sakit jika terluka.

dan kali ini saya bersikap terbuka dengan kakak sepupu saya dan mak ayah saya bila saya berkawan dengan dia.

sedikit sebanyak, dapat nasihat yang amat berguna dan dapat merasionalkan akal cinta waktu tu.

saya dapat cakap macam ni sebab dah seminggu benda ni berlalu. sebaik sahaja saya post pasal Mr. E dekat post sebelum ni, maka berlakulah ujian kesetiaan dia pada saya. nak cakap panjang-panjang pun nanti tak faham. jadi, saya ada buat luahan hati dekat wattpad. bolehlah nak baca, ambil pengajaran dari cerita saya dekat buku yang bertajuk Cinta?

dan sehari lepas tu, datanglah pula Boy E juga. Tapi ni yang sebaya dengan saya. Haha. Tak sangka pula nama dia pun start dengan E. dan sempatlah saya katakan, saya menolak dia. dan disebabkan macam patah hati sikit maka terluahlah ayat ni dekat Boy E. yang bagi saya itulah jawapan yang datang dari hati saya. luahan yang terakhir sebelum saya serius memandang ke hadapan.

Right now, im realise that at this age not suitable for loving somebody. Just love your parents and do your job as a son/daughter.

Nasyid ni baguslah bagi kita move on dan kejar cinta yang halal.

0 comments:

Post a Comment

Komen daripada pembaca amat dialukan-alukan.
Sebutir kata yang dihasilkan boleh mengubah seseorang kepada yang lebih baik.

About Me