Friday, June 1, 2018

Perancangan Penulisan untuk cuti semester 2017/2018



Assalamualaikum semua. Alhamdulillah pada hari ini kita telah berpuasa selama 15 hari iaitu pada hari ini 16 Ramadhan 1439H bersamaan 1 Jun 2018M.

Setelah dua tahun saya menjadi MTM di Kolej Canselor, maka kali ini saya dapat bercuti penuh untuk cuti semester kali ini. Maka, berikut perancangan saya untuk skop penulisan.


1) Menyiapkan novel Kau Tetap Isteriku
2) Membuat satu cerpen untuk dihantar ke majalah/surat khabar (cerpen cinta LDR)
3) Memulakan novel baru iaitu Emirhan yang berkaitan dengan percintaan saya dengan student Turkey. Untuk cerita ni, saya akan rujuk serba sedikit daripada cerita Yeni Gelin (New Bride), iaitu gaya hidup di Turkey dan gaya penulisan saya akan ada masuk sedikit bahasa turki seperti yang dilakukan kak Maria Isabella dalam karya-karyanya seperi Uqasha yang ada selit bahasa Thailand.

akan ada unsur islamik sedikit. ni satu daripadanya yang saya dapat dari ceramah Isteri Menuntut Pahala Suami

4) Menyiapkan novel Aku dah Kahwinlah!

Jadi itu sahaja mengikut urutan keutamaan. Moga dapat tunaikan list ni. Aamin.

0 comments:

Post a Comment

Komen daripada pembaca amat dialukan-alukan.
Sebutir kata yang dihasilkan boleh mengubah seseorang kepada yang lebih baik.

About Me