Thursday, December 20, 2012

check up time!!

tadi saya pergi check up di hospital pakar O & G . macam-macam lah doktor tu soal saya. kali ni, ayah yang teman pergi jumpa doktor, selalunya emak yang teman saya. jadi kami berdua pun masuk ke dalam bilik doktor. doktor ni saya tengok muda sikit. tapi india la. dan soalan yang doktor tu beri kepadaku mcm tak relaven memandangkan cyst yang aku alami adalah normal sebab setiap kali lepas habis bulan, cyst tu akan hilang. alhamdulillah..
begini ayatnya:

doktor: jadi awak makan tak ubat yang hospital bagi 6 bulan yang lalu?
saya: maksud doktor ubat perancang ke?
doktor: ya, ubat tu la.
saya: sebenarnya doktor, saya tak makan ubat tu, saya takut
doktor: siapa yang kata?
saya: (dengan rasa gementarnya,sbb tak tahu nak jwb apa) emak saya
doktor: emak awak tak pernah makan ke ubat tu?
saya: mmg tak pernah doktor

lepas tu doktor tanya ayah, terkejut ayah dibuatnya.

doktor: habis tu, macam mana encik merancang?
ayah: (apa nak jawab ni) saya pun tak tahu
saya: (haha, apalah doktor ni tanya hal peribadi pulak)
doktor: jadi awak makan apa kalau tak makan ubat tu?
saya: saya minum susu je doktor
doktor: (senyum)
saya: (senyum je lah, layan, jawapan budak-budak kan)
doktor: sekejap ya, saya tanya doktor lain jap

doktor pun berbincang..

doktor saya: doktor A, pesakit ni tak makan ubat yang hospital bagi..
doktor A: tapi macam mana perkembangan dia? ok ke?
doktor saya: ok
doktor A: its good, turn positive without medication.
doktor saya: yes.. so, tak payah bagi ubat la ye..
doktor A: yes..

doktor pun tanya saya sekali lagi...

doktor: awak main catat ke jadual ni?
saya: mana ada doktor, betul la apa yang saya tulis ni
doktor: sebab awak punya period makin teratur, macam ni la,kita buat check up lpas 6 bln, klau x da apa-apa, awak tak yah dtg check up lagi
saya: ok doktor, tq doktor
doktor: my pleasure

saya pun keluar utk ambil tarikh appointment..

nurse: jadi dah berapa bulan dah, 3 minggu, 6 bulan,..
saya: (apa nurse ni, buat lawak pulak dgn aku, aku bukannya pregnant just buat check up) err
nurse: doktor kata lagi berapa bulan?
saya: oh, lagi 6 bulan buat check up
nurse: ok , next check up, 6 bulan 6
saya: ok! tq

 begitulah ayatnya,haha. ramai jugak hari ni, mcam2 kes ada, yela hospital sakit puan, mmg banyak orang la, datang pukul 9.30, balik pukul 12.30, lama kan? tapi sabar je la..alhamdulillah check up kali ni, tak kena buat ultrasound, kalau tak sakit la perut ni, di checknya..haha

0 comments:

Post a Comment

Komen daripada pembaca amat dialukan-alukan.
Sebutir kata yang dihasilkan boleh mengubah seseorang kepada yang lebih baik.

About Me