Monday, December 9, 2013

Jodoh itu Rahsia Allah

     Ya Allah, perkenankan doaku jadikanku halal baginya
menemani mimpi indahku.. ku bertanya
    Adakah harusku kata ku sayang dia, ku cinta dia, siapalah
aku sekadar wanita biasa

ni dia lirik lagu sekadar lelaki biasa tapi diubah sedikit liriknya bahagian akhir sekali tu. saya kan wanita biasa.
jodoh..jodoh..jodoh..
bilalah bakal suami saya nak melamar saya
setiap saat saya berdoa agar jodoh kita akan bertemu
nama pun jodoh. jodoh itu rahsia Allah.
seringkali melihat di televisyen memaparkan cerita rumah tangga.
ada yang bahagia dan juga sebaliknya.
untuk mendapat jodoh yang baik, seharusnya kita menjadi yang terBaik dahulu.
penuhkan dada dengan ilmu yang bermanfaat agar dapat membina kehidupan yang bahagia kelak.....
lebih-lebih lagi tengah cuti ni, asyik terfikir soal perkahwinan
saya sebenarnya mencari calon suami, bukanlah calon boyfriend
jadi, rakan-rakan semua.. kuatkan imanmu sebelum bergelar yang halal baginya (sang suami)

Ya Allah, kurniakanlah aku seorang suami yang terbaik dari sisiMu,
yang menjadi sahabatku dalam urusan agama, dunia dan akhirat..
Aamin..

sampaikanlah salam buat yang terindu di hati dalam doa-doamu seharian
agar cinta ini suci hingga ke Syurga..

0 comments:

Post a Comment

Komen daripada pembaca amat dialukan-alukan.
Sebutir kata yang dihasilkan boleh mengubah seseorang kepada yang lebih baik.

About Me